Doprava zadarmo pri nákupe nad 60 € (netýka sa hasiacej techniky a hasiacich prístrojov)

SEDENIE JE UMENIE, alebo ako si nezničiť zdravie

Sedenie treba rozdeliť na dve kategórie:

sedenie pri odpočinku – Keď sedíme pri oddychu, napríklad na hojdacom kresle, pohovke či na gauči, stačí, aby nás podopierali, takže ani jedna časť nášho tela nemusí znášať neprimeraný tlak, alebo napätie a sedenie pri nejakej činnosti – Sedenie pri činnosti je úplne iné.

 

Sedenie za písacím stolom

sedenie-za-stolom-500x250Takéto sedenie si vyžaduje balansovanie na sedacej kosti a chodidlách. Keď sa budete snažiť sedieť dlhšiu dobu stále v rovnakej pozícii, nemôže to dopadnúť dobre, aktívne svaly budú preťažené a stuhnú. Receptory tento stav okamžite hlásia. Vysielajú varovné signály, kedykoľvek sa im niečo nepáči. Správna a najlepšia pozícia pri sedení je vždy tá nasledujúca. Zmeňte svoju pozíciu pri sedení aspoň každých desať minút, aby nedošlo k preťaženiu svalov. Po hodine vždy na chvíľku vstaňte a ponaťahujte si nohy.

 

Pracovný sektor

Ženský vs. mužský sed

Veľakrát zaujmeme v sede na stoličke pozíciu, ktorá sa nám zdá nepohodlná. Je však vynútená skrátenými a oslabenými svalmi. Dlho v nej nevydržíme. Je únavná.

Správny sed na stoličke si jednoducho zapamätáte podľa „pravidla 90 stupňov“.
Pri jeho realizácii si sadnite na okraj stoličky, nohy rozkročte na 90 stupňov, stupaje nechajte položené na podložke. Potom bez veľkého úsilia zatiahnite plecia mierne dole. Hlava sa pri zasunutí brady automaticky dostane do správneho postavenia. Nuž, nie je to práve ženský, alebo ak chcete dievčenský sed, skôr naopak, nazýva sa chlapský sed, spoločensky niekedy nevhodný, ale určite veľmi účinný. Vydržíte v ňom určite dlhšie, bez bolesti a s lepším pracovným výkonom. 

 

Krok za krokom

nastavenie stola, stoličky a počítačagcf_ergofit-500x219

Vaša stolička by mala byť taká vysoká, aby ste mali lakte zhruba v pravom uhle a predlaktie ste mohli pohodlne položiť na stôl. Operadlo na chrbát by nemalo mať ostrú tvrdú hranu a malo by byť skôr vyššie ako nižšie. Ruky by mali spočívať celými predlaktiami na ploche pracovného stola. 

Výšku očí musíte mať vo výške horného okraja obrazovky počítača. (Doma si upravte aj výšku televíznej obrazovky s horným okrajom do výšky vašich očí.) Myš položte na stôl tak, aby ste pri jej ovládaní museli minimálne pohnúť zápästím z východiskovej pozície predlaktia. Zápästím nikdy netlačte na okraj stola! Ani nevytáčajte trup pri sedení na pevnej stoličke mimo pracovný priestor, ktorý je vymedzený uhlom 90 stupňov medzi vašimi nohami.

 

Za všetkým hľadaj dynamikulp_zdravesedenie-pre-kazdeho-400x200

Ak zvládnete toto všetko, je čas prejsť ku kľúčovému bodu „programu“ s názvom: Základom je sedieť na nestabilnej ploche. Vtedy nútime svoje chrbtové svalstvo zaberať aj pri obyčajnom sedení. Nestabilná plocha navyše zabraňuje hrbeniu. Jedným z riešení môže byť dynamicko-smerová podložka na stoličku, Dynasit, ktorá optimalizuje nielen sed v každom momente pri zmene pozície, ale zároveň precvičuje aj striedavé zapínanie súhlasne pôsobiacich svalov ako pri výcviku rovnováhy. Dynasit vás podobne ako fit lopta núti klopiť panvu dopredu, čo je pre chrbát ideálna poloha. 

 

                                                                             Vyskúšate?zena-fit
Ako si vy chránite svoju chrbát pred bolesťami zo sedenia? 

Poznáte Dynasit? Budeme radi, ak sa s nami o podelíte o vaše skúsenosti.

Ak sa vám článok páčil a myslíte, že môže pomôcť aj vašim priateľom a známym, budem rád, ak ho zazdieľate na Facebooku.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *